Naaidooz

Naaidooz

donderdag 24 januari 2013

POPPEN

Mijn moeder merkte op dat er nog helemaal geen van mijn zelfgemaakte poppen op mijn blog staan. Eigenlijk was het er nog steeds niet van gekomen. In de afgelopen jaren heb ik er al heel wat gemaakt. Hier komen ze:            
 
Het poetsvrouwtje

  
Het kokkinnetje


Het appelvrouwtje

Wat engeltjes




 
Wilbur en Winifred

Brammetje
  
Een Atelier Bep pop
  
Natalie
 
Catootje

Het bijbelvrouwtje 


  
3 kleine Atelier Bep poppetjes

Een primitive doll 

Een prairie doll
 
 
 Een soldaatje

Een grote amish pop

 
Een brocante pop
 
En ook nog deze pop. Bij Keetje Knus had ik het hoofdje gekocht, bedoeld om neer te zetten, maar het leek me leuk er een pop van te maken. Bij de kringloop een porseleinen pop gekocht voor E 2,50 en het hoofdje aan het lijfje gezet. Daarna nog een leuk jurkje er bij gemaakt en dit is het resultaat.
 

Deze poppen vond ik nog in een mand:

Carolientje (heeft wel verdacht veel van mij van vroeger weg.....)

 
 


 
Al met al inmiddels een hele verzameling. Bij mijn moeder thuis zijn ook nog wat poppen, maar daar heb ik geen foto van. Die volgen nog. Ik blijf het heerlijk vinden om ze te maken en struin het internet af op nieuwe ideeën.

O ja, ik ga regelmatig even langs bij de kringloopwinkel en vaak zat vind ik wat leuks.
Kijk, van de week stond dit leuke poppenstoeltje voor E 3,50 op me te wachten.


En ook op marktplaats neem ik iedere dag een kijkje. Regelmatig vind ik mooie manden en brocante spulletjes. Dit keer heb ik deze 'sleutelhanger' voor E 5,- 'gescoord'.


Nou, dit was het weer. Ga gauw verder met mijn Dear Jane, want over 2 weken is de Bee weer en dan wil ik er toch een paar af hebben.



2 opmerkingen:

  1. Ik ben helemaal onder de indruk ve poppenquiltjes hieronder, geweldig om net zo'n bevlogen liefhebster van de lappenpoppen als mijzelf te zien, heerlijk, groetjes Bep

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Bep,
      Wat ontzettend leuk je reactie. Ik heb me veelal laten inspireren door jouw poppen hoor!
      Ik kom altijd met mijn moeder bij jou langs. We gaan dan altijd naar de zus van mijn moeder in Zuthpen. Ik kom gauw weer eens langs om weer lekker veel in te slaan bij je.
      Tot gauw! groetjes, Femke

      Verwijderen