Naaidooz

Naaidooz

woensdag 12 februari 2020

Kleine en grote quilts

Weer eens een 
kleine quilt gemaakt
laarsjes gevuld 
met blommetjes
 een vogelhuisje
 en natuurlijk een pluutje....
 vind vast wel
een plekje voor dit kleintje!
 En ik ben ook
altijd graag met wat
grotere quilts bezig.
Zomaar af en toe
een blok maken.
Dit keer de Schoolhouse Quilt
 met huisjes van vilt (hihi dat rijmt...)
 en ik ben toch
zo gelukkig met mijn
schulpjesschaar,
kijk dan wat een mooie
randjes het worden
 Ik heb haar ook al
eens lang geleden 
gemaakt van alleen lapjes
en ze hangt boven
mijn bankje te pronken

 En, en, en
ben ik ook bezig
met hexagonnenblommen.
Repen stof in de lengte
met daarop simpelweg
de bloemen, met een hexagon
van ongeveer 5 cm

 En dan per reep
dubbelen en doorquilten.
Kkdwd: kind kan de was doen....
En dat Pinterest
zit toch weer vol
met heerlijke ideetjes.
Een kandelaar met kopjes
en lampjes.
Natuurlijk heb
ik al de ingrediënten
al in huis:
kandelaar - check
 kopjes - check
kantjes - check
 lampjes - ff naar het kruidvat...
en lijm - check


Wat een leukerd weer hè?
Nog een fijne dag!!!

3 opmerkingen:

  1. Allemaal weer leuke dingen. Ik vind je kleine quiltje een schatje. En altijd sfeervol kaarsjes in huis. Fijne avond nog.
    Groetjes Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schattig klein quiltje, daar vind je wel een plaatsje voor!!! En die kandelaar, prachtig gedaan!!! Succes met het maken van de huisjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie het al, je quitje jij hebt het voorjaar in je hoofd. Te schattig.
    Ohh de schoolhouse, zoiets wil ik ook nog eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen