Naaidooz

Naaidooz

zaterdag 22 juli 2017

Het verhaal van de ketting en de poes!

De laatste tijd ben ik
kettingen aan het maken
en daarbij krijg ik erg veel
gezelschap en hulp van mijn kat Pietertje.
Afgelopen donderdag had ik
er weer één klaar en dacht
ik hang hem om Pietertje voor
een leuke foto 
Ziet er leuk uit toch? Een beetje wazig,
maar goed!
Maar ineens krijgt hij het op z'n
heupen
(hij vond hem waarschijnlijk niet mooi...) en
begint raar rond te springen, ik er achter aan
waardoor hij nog gekker werd en voor ik
het wist zie ik hem met ketting en al de tuin in rennen
en zo de schutting over!
Ik er achteraan, helemaal in paniek,
(zie je het voor je...haha)
want ik dacht die komt van schrik nooit
meer terug of blijft met zijn nekje met
ketting en al ergens achter hangen en stikt.
Echt heel de buurt afgezocht,
vond bij een ander blok huizen stukjes
van de ketting, maar geen Pietje.
Gedesillusioneerd weer naar huis
en wie ligt er pontificaal
in de huiskamer.....Pietertje, zonder ketting!
Ik opgelucht dat alles goed met hem
was en geknuffeld en snoepjes gegeven.
Maar ja, die ketting dan?
De volgende dag weer zoeken
en zelfs bij mensen aangebeld, maar niks hoor.
Gisteravond maar een nieuwe ketting gemaakt.
Kom ik vanmorgen
beneden, zie ik de ketting in de
tuin, vlak bij mijn achterdeur,
liggen met Pietertje ernaast!!

Kijk dat lieve bekkie van hem...
Hij heeft hem denk ik toch teruggebracht.
Ik kan er niets anders op bedenken.
Wonderlijk toch?
Afijn, nu heb ik er dus 2
 Deze onderste ziet er toch wel het leukste uit, haha!
Dus die ga ik maar dragen!
En één advies: geen huisdier betrekken
bij het showen van je zelfgemaakte spulletjes!
Kan zomaar een heel avontuur worden!!
In ieder geval een fijn weekend!


1 opmerking:

  1. Dank zij Pietertje wel een leuk verhaaltje....mooie ketting Femke....afgelopen woensdag(zie mijn blog) ook hele leuke kettingen gezien, gehaakt,gepunnikt,gebreid en van fietsbinneband....heel apart allemaal....

    BeantwoordenVerwijderen