Naaidooz

Naaidooz

maandag 11 maart 2013

Van Little Lady naar Theevrouwtje

Gisteren heel de dag vrij. Dat betekent voor mij maar één ding: heel de dag heerlijk freubelen.
Ik heb de doorlopende dingen, zoals de Dear Jane en de Mysterie even gelaten voor wat ze waren en wilde een 'projectje voor één dag' doen. Nou had ik nog een pakketje liggen van Els van Bobbin: de Little Lady, met stof en al. Die kon ik wel eens gaan maken.
Kijk hoe leuk de stofjes ook zijn!
Maar nu wil het geval dat ik in mijn 'rode(ruitjes) periode' zit en eigenlijk alleen maar met mijn rode stofjes wil werken. Voor ik het wist had ik de rode lapjes al gepakt en verzonnen welke ik zou gebruiken. En gaandeweg het maken werd de Little Lady, die gebruikt werd voor allerlei naaispulletjes, het Theevrouwtje.


Lepeltjes aan de voorkant en theezakjes in de opbergvakjes. Absoluut overbodig, maar wel leuk.
En altijd in gezelschap van deze schat:
Hij heet Pietertje, maar heeft de eerste maanden van z'n leven toch echt Catootje geheten.
Pas na een 2e(!) bezoek aan de dierenarts werd duidelijk dat er onder aan z'n staart toch echt iets groeide wat niet bij een vrouwtje hoorde: verrassing het is een mannetje!
Maak niets uit hoor, het is een heerlijke knuffelkont en knort(spint) de hele dag!
Maar goed, ik dwaal af, hier nog wat foto's van het theevrouwtje




Els, bedankt voor de inspiratie en vergeef me voor het weer eens geven van een eigen(wijze) twist aan een patroontje.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten