Naaidooz

Naaidooz

zondag 21 juli 2019

Poppen van tricot

Al weer even geleden ben ik bij
een cursus poppen maken geweest 
van Ineke Gray in Amsterdam.
Dit ontzettende schatje
heb ik daar gemaakt
 Het jurkje heb ik thuis gemaakt
en ik kocht nog een patroontje
voor een kleiner popje,
die ik ook thuis heb gemaakt

 Ik bleef natuurlijk 
voornemens om meer
van deze schatjes te maken,
maar het is een beetje bewerkelijk,
dus het kwam er maar niet van.
Maar.....van de week de 
stoute schoenen maar 
weer aangetrokken en 
kijk toch eens wat een
dotje er uit gekomen is
 die snoetjes zijn eigenlijk het schattigst

 En toen waren ze
met z'n drieën

 Maar o, o, vond ik op
internet toch zo'n leuk
regenjasje
 en natuurlijk moest
er een popje gemaakt worden
om dat regenjasje aan te trekken
en dan ook maar
zelf rode regenlaarsjes
gemaakt
 ook weer zo'n leuk toetje
 en kijk dan het capuchonnetje
 En zo wordt het al
een hele familie

En het is alleen nog
maar meer gaan kriebelen,
dus ik geloof dat ik 
nog niet klaar ben.....
Nog een fijne zondag!!

4 opmerkingen:

  1. Je bent goed bezig geweest, ooit lang geleden heb ik ook zo,n popje gemaakt. Weet niet of dat met al het verhuis nog hier op zolder is. Maar ze zijn erg leuk geworden, die regenjas is ook geweldig..........liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke koppies hebben ze, en dat regenjasje... Wat ben je toch een bezige bij, met veel talent. Ik ben benieuwd naar de volgende! Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ooohhh wat een schatjes zijn dat, en zo mooi gemaakt!
    Inderdaad die snoetjes zijn zo lief en toch eenvoudig.
    Mooi die kleertjes ook, kan me voorstellen dat het heel verslavend is om er meer te maken.
    Ach, er kunnen er heel veel in een kamer toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Super leuke poppen heb je gemaakt. Hoe lang ben je ermee bezig geweest?

    BeantwoordenVerwijderen