Naaidooz

Naaidooz

zaterdag 1 maart 2014

Gebreid vestje

Een tijdje geleden had ik dit patroon voor een gebreid vestje
van Atelier Bep gekocht. 
Nou bestaat mijn kennis van breien eigenlijk alleen maar uit rechts en averechts breien,
maar ik dacht, dit moet ik kunnen.
Nou nee dus, ik snapte er niks van. Hij moet uit één stuk gebreid worden, met gaatjes
erin en mouwen doorbreien en steken laten staan en weet ik veel wat.
Wel 7 keer begonnen en weer uitgehaald of in een hoek gesmeten.
Maar ik was vastbesloten, het zou me potverdorie lukken.
En kijk hier, het is gelukt
Is ie niet schattig?
Ik maakte het mezelf steeds veel te moeilijk en kreten als
'waar komt dat gat nou weer vandaan'?
en 'wat heb ik hier nou weer zitten prutsen'?
vlogen regelmatig door de kamer.
Maar de aanhouder wint en versiert met lintjes en knoopjes

ben ik er weer hartstikke blij mee.
Maar... wie moet haar nu aan?
Beertje Toby misschien?
Nee veel te groot!
Pop Josientje dan misschien?
Neeeeh, dat kriebelt!
Beer Tommie dan?
Jaaaah, hij zit als gegoten! 


Gezellig!
Goed, weer over tot de orde van de dag,
ik heb nog zat leuke werkjes liggen waar ik weer mee verder kan.
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten