Naaidooz

Naaidooz

zondag 25 maart 2018

Stonefields Quilt

Ja hoor, ik ben er toch
weer in getrapt...
ging mijn vorige blogje nog over
het niet kunnen maken van
grote quilts, nou ik heb me
weer wat op de hals gehaald haha!
Ik ga de Stonefields Quilt van
Susan Smith maken.
Hij stond wel al op mijn verlanglijstje,
maar ja, zo groot hè?
Kwam ik gisteren bij
het Quilterspalet in Den Haag,
blijken zij maandelijks
een bijeenkomst te hebben,
waarin we gezamenlijk de Stonefields
Quilt gaan maken.
Er was nog één plekje vrij...
dat moest toch zo zijn...?
Is ie niet prachtig!!
Er zit ook nog een rand aan met flying gees
en hexagonnen,
maar ik denk dat ik alleen de blokken maak,
wil ik niet in een gesticht belanden....

De eerste drie blokken zijn klaar
en dit zijn de lapjes
waarmee ik ze (o.a.....) ga maken
Ik ben van plan het quilt-as-you-go
te doen en dan per 9 blokken.
Dat heb ik ook gedaan
toen ik jaren geleden
de Dear Jane quilt heb gemaakt

En dat is meer mijn ding.
Want eerst alle blokken maken, dan
aan elkaar naaien en dan pas alles
dubbelen en doorquilten 🙈
aaaahhhhh!
Volgens de club gaan
ze 12 blokken per keer maken
en ze zijn al 2 keer eerder geweest,
dus ik denk dat ik achterloop,
maar dat maakt niks uit,
kijk wel hoe het loopt.
Het zal nog wel even
duren voordat het zover is
Maar ik heb er zin in!
 


2 opmerkingen: