Naaidooz

Naaidooz

zondag 24 november 2013

FREULES COUNTRY X-MAS PARTY!!

Ja hoor, gisteren was het weer zover, de jaarlijkse Freules Country X-mas Party bij Els van Bobbin.
Het was me daar toch weer leuk en we hebben me daar toch weer leuke dingen gemaakt.
Haar atelier was ook al weer helemaal in de kerstsfeer en het leek wel of alle hapjes en drankjes door Rudolf himself waren bereid.



We werden ook nog heerlijk verwend met allerlei kadootjes, die steeds werden aangekondigd
door de kerstvrouw met een enorme harde bel, die ik nu nog steeds hoor nagalmen.....



 en dit waren mijn kadootjes

Enig toch?
En die mooie kaart rechts is gemaakt door één van de lieve mede-freules, die voor ons allen al een kerstwens had meegegeven.
Hè wat zeg je?,
laat nou eens de foto's zien van de werkjes die je hebt gemaakt,
okee, hier zijn ze dan.
Allereerst een geweldig kussenhangertje van Rudolf (een andere als die die hapjes heeft klaargemaakt hoor, zijn neus is wat roder...hoewel)
met echt alles erop en eraan: belletjes, rood neusje, hoorntjes.
Natuurlijk wilde één van de (eigenwijze) freules niet een rood, maar een groen achtergrondje
(ik zal geen namen noemen hoor Wilma)
 En het tweede werkje was dit
 

Een roestig bakje met een gestitcht (schrijf je dat zo? stitchen, 't kofschip, ch dus een t...) kussentje.
Hoe krijgt ze het verzonnen, zo bijzonder?
En het laatste werkje wat we hebben gemaakt is deze heerlijke hohoho kerstsok
Maar weet je wat het ook zo leuk maakt, dat ik altijd weer super geïnspireerd en gemotiveerd er van thuiskom.
In de auto op de terugweg zat ik al weer te verzinnen:
ik heb ook nog van die roestige bakjes liggen, die kan ik ook gebruiken om wat kersterigs te maken.
Gelijk aan de slag gegaan en ziehier het resultaat
 Via google een borduurpatroontje gevonden van de kerstman

 en een sneeuwmannenkoppie
 met een neus zolang als die van Pinokkio...(na een leugentje hier en daar)
Voorlopig hang ik ze hier aan op

Bij Els zag ik nog een zelfgemaakte kerstbeum van takken.
Die ga ik denk ik ook maken en volhangen met o.a. deze kersthangertjes
 Het is toch weer gezellig!
Zo, dit was het weer, oogjes dicht, snaveltjes toe, slaap lekker....


3 opmerkingen:

  1. Hoi Femke, wat heb je weer schattige spulletjes gemaakt, vooral rudolf....
    En die hanger, zucht...... ook zo mooi, hoe kom je daar aan... zou hier ook heel mooi staan.... ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik kan me zo voorstellen dat je helemaal zit te genieten en je zit te vergapen aan de mooie, leuke orginele dingen die Els maakt en verzint. Ik heb dat al als ze ergens op een beurs staat. En wat hebben jullie leuke dingen gemaakt en jij ook thuis met je bakvormpjes. Fijne avond nog. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Femke, ik heb het wel gelezen hoor ;o) hahaha. Leuk je gevulde vormpjes.

    groetjes weer, Wilma.

    BeantwoordenVerwijderen